Ferragni Chiara eBooks
eBooks con argomento Ferragni Chiara
FERRAGNI and FEDEZ. Analysis and morphogenesis of a Singularity in the info-space-time of social media:Towards a Topology of Fashion Bloggers and Influencer. E-book. Formato EPUB Camilla Iannacci - Youcanprint, 2021 -
Chiara Ferragni and Fedez or 'the Ferragnez' given an entry in Treccani, awarded by an Ambrogino d'oro medal, and Chiara, having smashed the 'glass ceiling,' is recognized by Forbes and Vogue, climbs to the top of the stock exchange, and anointed a 'commodity in a world of commodity,' even going beyond Amazon. The Lady who has the oracle in the info-space does not say, she mentions, appears, shows herself, signifies and is: she invites, wrapping the guest in a seductive, protective amniotic liquid, mingling narration and reality in a dual, indeterminate visual stability that rises even to 'sacred' representations of 'Madonna Chiara.' Fedez is no prince consort, an active part in their charities and on social media, and pointedly names his record company 'Newtopia.'This is the info-sphere, multidirectional, polyphonic narration, a constellation of narrative topoi in which the Ferragnez offer themselves as Singularities in the topological space of social media: new mythos and meaning.
Il vaso di Pandoro: Ascesa e caduta dei Ferragnez. E-book. Formato EPUB Selvaggia Lucarelli - Paperfirst, 2024 -
Il 15 dicembre del 2023 Chiara Ferragni, fashion blogger e imprenditrice digitale di fama internazionale all’apice del suo successo, viene multata dall’Antitrust per pratica commerciale scorretta. L’accusa è quella di aver spacciato un’operazione commerciale per un’iniziativa benefica destinata alle cure di bambini malati di tumore. La caduta dalla vetta è disastrosa e provoca la crisi di un impero che pareva scintillante e solidissimo: quello dei Ferragnez. In un attimo, la coppia da 45 milioni di like idolatrata da stampa e follower, non esiste più. Eppure, i segnali di un’imminente caduta c’erano già. Dalla sovraesposizione dei minori alla compulsiva ostentazione del privilegio, dall’attivismo ruffiano alla beneficenza opaca, nel suo libro Selvaggia Lucarelli ripercorre all’indietro la storia recente del fenomeno mediatico più discusso del Paese. Il vaso di Pandoro è una nuova inchiesta e la storia dell’inchiesta che ha cambiato per sempre il mondo degli influencer, imponendo più di una riflessione su come sia pericoloso, oggi, maneggiare un successo così incorporeo da svanire in un click. Fino ad un’angosciante conclusione: quel vaso di Pandoro, che sia sigillato o rovinosamente aperto, riguarda tutti noi.