Elisa Giacosa eBooks
eBooks di Elisa Giacosa
La comunicazione economico-finanziaria d'impresa. Finalità, strumenti e comportamenti attuali e teorici in un modello «ideale» di comunicazione. E-book. Formato PDF Elisa Giacosa - Giappichelli, 2016 -
L'interrelazione dell'azienda con l'esterno ha prodotto un marcata interesse degli stakeholder nei confronti della stessa. L'importanza di soddisfare le attese degli interlocutori ha favorito una modificazione dell'orientamento aziendale che, da una visione incentrata sulla shareholder view, si è indirizzato verso un'ottica di stakeholder view. La comunicazione diventa lo strumento adottato dall'azienda mediante il quale interagire con gli stakeholder. Ad ogni categoria di interlocutori, l'azienda destina un flusso informativo distinto. La comunicazione economico-finanziaria si colloca nell'ambito delle suddette categorie e viene intesa come un elemento di 'collegamento, di cerniera' tra l'impresa ed i suoi interlocutori. Il testo si focalizza sul processo di comunicazione economico-finanziaria dell'azienda nei confronti degli stakeholder, che ha per oggetto sia aspetti quantitativi legati alla sfera economica, finanziaria e patrimoniale della gestione, sia aspetti qualitativi che influiscono sui precedenti. Inoltre, esso si propone di delineare le peculiarità di un modello teorico 'ideale' di comunicazione economico-finanziaria con il quale l'azienda può comunicare in modo efficace con l'esterno. Il volume è rivolto agli imprenditori ed ai manager, ed ai loro consulenti, che debbono gestire il processo comunicativo dell'azienda, ricercando un obiettivo di efficacia. Inoltre, esso può costituire un valido strumento per gli studenti dei corsi di laurea in management.
Mergers and Acquisitions (M&As) in the Luxury Business. E-book. Formato EPUB Elisa Giacosa - Mcgraw-Hill Education (Italy), 2014 -
Considering the luxury sector as an élite phenomenon, the reference target is represented by an élite group of extra-rich people. Due to luxury democratization, luxury is becoming a prerogative of a less restricted range of people, bringing growth potential to luxury companies. Businesses operate in three different luxury levels: non-affordable luxury, intermediate luxury and affordable luxury. The global financial crisis has influenced the luxury sectors, but the luxury market has recently begun a new growth phase also due to the affordable luxury. Therefore, luxury business is a rather interesting context for business combinations as a means for the company growth, given the trends in global luxury consumption and forecasts.The book focuses on the analysis of the particular characteristics of management of companies in luxury business, especially to support a profitable growth. It also analyzes M&As in the luxury context which has shown its attitude towards increasing its appeal even towards “day trippers”and new emerging markets. The relations between companies and their contexts create opportunities for greater competitive advantages, as well as for increases in size. Business combinations are a means for the external growth.M&As are usually performed with the purpose of achieving external growth and integration is crucial to the success of any such operation. The main forms of acquisitions in the luxury business are vertical, horizontal and concentric ones. Such large groups often pursue external growth by purchasing other companies that own strong brands. In the M&As, the luxury brand can be considered as a measure of luxury: a product marked by a luxury brand is also considered a luxury product and customers’ perception of a brand defines it as a luxury one. Thanks to its value, a brand generates so-called goodwill and increases the performances of the M&As.