Nicholas A eBooks

eBooks di Nicholas A
EBOOK   9789754345001

Sosyal aglarin sasirtici gücü. E-book. Formato EPUB Nicholas A. Christakis   -  Varlik, 2014  - 

Sosyal Aglarin Sasirtici Gücü, insan topluluklarinda iliskilerin Etkilemenin Üç Derecesi Kurali ile olustugunu gösteriyor: bizden üç derece uzakliga kadar çevremizdeki kisileri etkiliyor ve onlardan etkileniyoruz, üstelik bu kisilerin çogunu tanimiyoruz bile. Örnegin arkadasinizin arkadasinin arkadasi, mutlulugunuz üzerinde cebinizdeki 5.000 dolardan daha fazla etki yaratabiliyor. Finans oyunlarinin, yeme bozukluklarinin, madde kullaniminin ve toplu intiharlarin, ama ayni zamanda oy vermenin, yaraticiligin, özverinin ve 'gelisigüzel' iyiliklerin de temelinde sosyal aglarimiz yatiyor. Genis kitleleri etkilemenin yolu, özellikle bu çagda aglarin merkez noktalarindaki insanlara eriserek mesaji yaymalarini saglamaktan geçiyor.

€ 3.49
download immediato
ACQUISTA
EBOOK   9788861055261

Non essere una macchinaCome restare umani nell'Era digitale. E-book. Formato Mobipocket Nicholas Agar   -  Luiss University Press, 2020  - 

Impiegati, baristi, cassieri, ma anche chirurghi, piloti d’aerei e tassisti: sono tantissimi i mestieri che, nell’era dell’economia digitale, potranno essere sostituiti da macchine capaci di svolgere le stesse mansioni in maniera più efficiente e a costi inferiori. Secondo Nicholas Agar, tuttavia, non è la perdita di posti di lavoro il prezzo più alto che rischiamo di pagare: in un mondo nel quale le macchine saranno programmate non solo per compiere operazioni automatiche, ma anche per ragionare, prendere decisioni e risolvere problemi, sarà infatti drasticamente ridotto il grado di umanità presente nella nostra società. Nel volgere di pochi anni, facoltà quali far accadere le cose, intervenire sulla realtà ed esercitare un potere causale rischiano di essere affidate totalmente ad agenti non umani. È davvero questa la forma che vogliamo dare al futuro che ci aspetta? Come possiamo fare per evitarlo? Secondo Agar, la soluzione è nella costruzione di una società che sia capace di integrare l’economia digitale con quella sociale, promuovendo un progresso tecnologico che metta al centro l’umanità e le sue interazioni. L’Era digitale ci pone di fronte a quella che è forse la sfida più importante della nostra storia: difendere la capacità umana di generare cambiamento nella società. Rispondere a questa sfida è urgente e necessario, per poter dire che restiamo umani nell’Era digitale, per dimostrare che siamo ancora artefici del nostro destino. 

€ 9.99
download immediato
ACQUISTA
EBOOK   9783756282883

Nonprofit Organizations and Corporate ResponsibilityThree Essays on Collaborative and Confrontational NPO Approaches Towards Companies, Their Effects and Their Interaction. E-book. Formato EPUB Nicholas A. Arnold   -  Books On Demand, 2023  - 

Within three individual essays, this thesis deals with collaborative and confrontational approaches by NPOs towards companies, and the role these play with respect to corporate responsibility. By drawing on social movement theory, nonprofit-business collaboration literature as well as legitimacy theory, it advances our knowledge regarding two topics: First, this thesis provides answers to the question how successful collaborative and confrontational approaches are individually at influencing households' judgements of companies and of NPOs themselves. Second, it extends our knowledge of interactions between these approaches. With respect to individual effects, this thesis demonstrates that both collaborative and confrontational approaches by NPOs exert a significant effect on households' legitimacy evaluations of companies and subsequently their consumption intentions. Legitimacy also appears as important underlying factor influencing households' support for NPOs, with collaborative NPOs enjoying higher legitimacy and thus support from households than confrontational ones. Concerning interactions between these two types of approaches, this thesis finds confirmation for previous suggestions that contrasting NPO approaches interplay - but demonstrates that such interactions clearly present a double-edged sword. By simultaneously focusing their approach on the same company, both types of NPO suffer a loss in their ability to influence households' perceptions of companies in the way they envision as well as their capability of attaining resources. However, if such approaches are applied sequentially, the picture of these interaction-effects become more positive. These results indicate that NPOs with different approaches towards companies are well advised to work together in a strategic manner in order to maximize their success.

€ 8.99
download immediato
ACQUISTA