Stefania Romenti eBooks

eBooks di Stefania Romenti
EBOOK   9788823888722

Inside Nuvola Lavazza: A hub for Strategic Communication, Company Values, and Vision. E-book. Formato EPUB Stefania Romenti   -  Egea, 2024  - 

The study of corporate headquarters is an interdisciplinary field in which architecture and sociology often intersect. This book describes the different communicative functions that a corporate headquarters can embody. Specifically, it analyzes how strategic communication can contribute to the transformation of a building into a vibrant combination of messages, people, relationships, visual stimuli, stories, and more. Communication itself has shaped the Nuvola Lavazza project from the very beginning and continues to do so, highlighting the communicative side of each decision taken by the top management and leading the project to incisively unfold its effects in and for society. Nuvola is a flagship of Lavazza’s way of communicating, a symbolic and “living” manifesto of strategic communication in its broadest sense. The Nuvola Lavazza project serves as a valuable case study for communication scholars, professionals, and students. This book aims to strengthen the bridge between academic research and professional practice. On the one hand, the study reflects on how an already completed project can offer stimuli for academic research. On the other hand, the book includes fourteen contributions by scholars from all over the world on the most relevant and current issues in the strategic communication debate, which are employed here to interpret and highlight the choices made by the Lavazza family and the management team.

€ 27.99
download immediato
ACQUISTA
EBOOK   9788838698910

Corporate Communication e Relazioni Pubbliche. E-book. Formato PDF Stefania Romenti   -  Mcgraw-Hill Education (Italy), 2020  - 

Questo volume si propone come punto di riferimento per i professionisti di corporate communication e relazioni pubbliche descrivendo l’evoluzione raggiunta dalla professione di comunicazione e il ruolo sempre più strategico che essa svolge nel supportare le organizzazioni a perseguire la loro missione e a raggiungere i loro obiettivi economici e sociali.Nel testo vengono trattati in modo approfondito i metodi e le competenze tecniche, professionali, consulenziali, manageriali e anche imprenditive sempre più indispensabili al professionista di comunicazione. Sono inoltre analizzate le competenze, gli strumenti e le tecniche necessarie per svolgere i più importanti servizi specialistici come la comunicazione della responsabilità sociale, la comunicazione interna, la comunicazione nelle situazioni di crisi, i public affairs, advocacy e lobbying, la comunicazione di marketing e la comunicazione internazionale. Infine, si affrontano due temi particolarmente rilevanti per le dimensioni imprenditoriale e manageriale della professione: la creazione e cura del contenuto narrativo d’impresa e la valutazione e misurazione dei risultati della comunicazione.Questo volume risponde alle esigenze formative degli studenti e a quelle di aggiornamento dei professionisti, giovani e meno giovani, che vogliono adeguare la loro preparazione al ruolo sempre più strategico e tecnicamente complesso che la comunicazione tende ad assumere nelle organizzazioni.Si rivolge in particolare a coloro che sono interessati ad approfondire metodi, strumenti e tecniche della professione di comunicazione necessarie per svilupparne non solo le dimensioni operative, ma anche quelle strategiche, manageriali e imprenditoriali.

€ 29.00
download immediato
ACQUISTA