Acquisizioni, Fusioni E Acquisizioni Di Controllo eBooks
eBooks Acquisizioni, fusioni e acquisizioni di controllo
Le acquisizioni - IV ed.: Valutare e gestire i processi di crescita. E-book. Formato PDF Valter Conca - Egea, 2022 -
Mai come in questi ultimi anni il management ha dovuto affrontare la sfida della crescita in un contesto di instabilità e di competizione internazionale misurandosi con processi decisionali complessi, articolati e ad elevato grado di rischio. Ha queste caratteristiche l’operazione di acquisizione, che può essere strutturata in occasione di negoziazioni diverse e afferenti, ad esempio, le quote (o parti di esse) rappresentative del capitale, la totalità delle attività aziendali (acquisizione di azienda), i rami aziendali o alcune specifiche attività. L’autore descrive compiutamente le operazioni di acquisizione e fusione anche alla luce della normativa antitrust e ripercorre le motivazioni e gli obiettivi, le strategie perseguibili, il processo di valutazione e di gestione della trattativa, i modelli di formazione del prezzo che presiedono a questa trasformazione aziendale. Una attenzione particolare è data sia ai ruoli e alle funzioni del management che ne guida le fasi, sia alle implicazioni contrattuali, fiscali e finanziarie che l’operazione comporta. In questa nuova edizione, oltre all’aggiornamento dei dati di mercato, è stato dato rilievo alle problematiche tipiche delle acquisizioni finanziarie con riferimento al mercato del Private equity. L’ampio spettro di analisi e il taglio efficacemente esplicativo degli aspetti tecnici rendono il volume, giunto alla quarta edizione, di utilità e interesse non solo per manager e imprenditori ma anche per studenti post graduate, professionisti e intermediari finanziari.
Mergers and Acquisitions (M&As) in the Luxury Business. E-book. Formato EPUB Elisa Giacosa - Mcgraw-Hill Education (Italy), 2014 -
Considering the luxury sector as an élite phenomenon, the reference target is represented by an élite group of extra-rich people. Due to luxury democratization, luxury is becoming a prerogative of a less restricted range of people, bringing growth potential to luxury companies. Businesses operate in three different luxury levels: non-affordable luxury, intermediate luxury and affordable luxury. The global financial crisis has influenced the luxury sectors, but the luxury market has recently begun a new growth phase also due to the affordable luxury. Therefore, luxury business is a rather interesting context for business combinations as a means for the company growth, given the trends in global luxury consumption and forecasts.The book focuses on the analysis of the particular characteristics of management of companies in luxury business, especially to support a profitable growth. It also analyzes M&As in the luxury context which has shown its attitude towards increasing its appeal even towards “day trippers”and new emerging markets. The relations between companies and their contexts create opportunities for greater competitive advantages, as well as for increases in size. Business combinations are a means for the external growth.M&As are usually performed with the purpose of achieving external growth and integration is crucial to the success of any such operation. The main forms of acquisitions in the luxury business are vertical, horizontal and concentric ones. Such large groups often pursue external growth by purchasing other companies that own strong brands. In the M&As, the luxury brand can be considered as a measure of luxury: a product marked by a luxury brand is also considered a luxury product and customers’ perception of a brand defines it as a luxury one. Thanks to its value, a brand generates so-called goodwill and increases the performances of the M&As.