- Libreria
- >
- Libri
- >
- Architettura e design
- >
- Tipografia e disegno dei caratteri
- >
- mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design...
mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics - 9788899385514
di David Bennewith edito da Humboldt Books, 2019
Informazioni bibliografiche del Libro
- Titolo del Libro: mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics
- Autore: David Bennewith
- Editore: Humboldt Books
- Data di Pubblicazione: 2019
- Genere: disegno, arti decorative e minori
- Pagine: 48
- ISBN-10: 8899385513
- ISBN-13: 9788899385514
mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics: "A mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics" è uno sguardo dettagliato alla storia del design tipografico della scrittura inuktitut. Il periodo analizzato va dall'introduzione da parte dei missionari cristiani, all'inizio del XX secolo, di una lingua scritta, fino all'incorporazione dei suoi parametri su internet.
"A mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics" is a detailed look at the history of the typographic design of inuktitut writing. The period analysed ranges from the introduction by Christian missionaries, at the beginning of the 20th century, of a written language, to the incorporation of its parameters on the internet.
Recensioni Scrivi la tua recensione del libro "mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics"
Recensioni Scrivi la tua recensione del libro "mixture of semantics, poetry and marketing. Approaches to the typeface design of inuktitut syllabics"