- Libreria
- >
- Libri
- >
- Storia e archeologia
- >
- Industrializzazione e storia industriale
- >
- The Olivetti idiom 1952-1979
The Olivetti idiom 1952-1979 - 9788822901989
di Caterina Toschi edito da Quodlibet, 2018
- Prezzo di Copertina: € 24.00
- € 22.80
-
Risparmi il 5% (€ 1.20)
Informazioni bibliografiche del Libro
- Titolo del Libro: The Olivetti idiom 1952-1979
- Autore: Caterina Toschi
- Editore: Quodlibet
- Collana: Cataloghi di mostre
- Data di Pubblicazione: 2018
- Genere: ECONOMIA
- Argomento : Olivetti (società)
- Pagine: 192
- Dimensioni mm: 240 x 0 x 16
- ISBN-10: 8822901983
- ISBN-13: 9788822901989
The Olivetti idiom 1952-1979: The volume aims to reconstruct, through photographs and documents, the development of the Olivetti corporate identity from 1952 to 1979, as it was conveyed through various types of spaces for the exposition and description of its products: exhibitions, stores and its school. The display methods and the written, oral and visual forms of 'storytelling' that brought the instantly-recognizable Olivetti idiom international success come together here for the first time, from the little-known exposition Olivetti: Design in Industry, held from October to November 1952 at the Museum of Modern Art in New York, to the CISV, Centro Istruzione e Specializzazione Vendite (Center for Teaching Specializations of Olivetti Sales) (1954-1979), the first Italian school of marketing with a technical/humanistic focus, portrayed here through archival documentation and photographs by Paolo Monti and Gabriele Basilico.
The volume aims to reconstruct, through photographs and documents, the development of the Olivetti corporate identity from 1952 to 1979, as it was conveyed through various types of spaces for the exposition and description of its products: exhibitions, stores and its school. The display methods and the written, oral and visual forms of ' storytelling ' that brought the instantly-recognizable Olivetti idiom international success come together here for the first time, from the little-known exposition Olivetti: Design in Industry, held from October to November 1952 at the Museum of Modern Art in New York, to the education and Specialization Centre GAK sales (Center for Teaching Specializations of Olivetti Sales) (1954-1979), the first Italian school of marketing with a technical/humanistic focus, portrayed here through archival documentation and photographs by Paolo Monti and Gabriele Basilico.
Promozione Il libro "The Olivetti idiom 1952-1979" su Unilibro.it è nell'offerta di libri scontati Tantissimi libri in promozione sconto
Recensioni Scrivi la tua recensione del libro "The Olivetti idiom 1952-1979"
-5%
L'idioma Olivetti 1952-1979
libro di Toschi Caterina
edizioni Quodlibet collana Cataloghi di mostre
Nel profondo blu. Il batiscafo Trieste
libro di Ferrara Antonio
edizioni Francesco D'Amato
La città degli spilli. Filosofia e arte nella prima rivoluzione industriale
libro di La Monica Marcella
edizioni Ila-Palma collana Memorie/Testimonianze
«...Qui era la fabbrica più bella che c'era...». La Way Assauto tra storia e memoria
libro di Gonella Walter
edizioni Israt
-5%
Lego. Una storia di famiglia
libro di Andersen Jens
edizioni Salani collana Le stanze
Recensioni Scrivi la tua recensione del libro "The Olivetti idiom 1952-1979"